2019. április 19., péntek - Emma napja

mt

  • Hírek:

    Próbáltátok már az utónév kalkulátorunkat? Lessétek meg, hogy melyik utónév passzol a legjobban a vezetéknevetekhez. Sokat segít a születendő gyermek nevének meghatározásakor, de mókának sem utolsó. Jó szórakozást! :)
Oldalak: 1 [2] 3

Diszlexia, Diszgráfia

 (Megtekintve 18815 alkalommal)
  • B.Ági

    • Nagycsoportos
    • ***
    • Hozzászólások: 579
    Re:Diszlexia, Diszgráfia
    « Válasz #15 Dátum: 2012-02-01 08:41:04 »
    Pont most olvastam a másik fórumon, hogy mi történt veletek! Hát, nem túl rózsás! De nagyon pozitív a hozzáállásod, amiért becsüllek, de nagyon! (Az meg külön pozitív, hogy férjed bármilyen munkát elvállalna, csak tudjon dolgozni! Azt szokták mondani, hogy ha valaki bekerül valahová, akkor már sokkal könnyebb továbblépni! Csak a bekerülés nehéz! Remélem sikerül! Drukkolok!

    Tanító nénivel pedig remélem minél előbb sikerül beszélnetek! Gyere, és mesélj majd mire jutottatok!


  • Szilvi81

    • Picibaba-függő
    • ****
    • Hozzászólások: 1570
    Re:Diszlexia, Diszgráfia
    « Válasz #16 Dátum: 2012-02-01 10:04:30 »
    Szia Ági!

    Köszönöm a dicsérő szavakat, de sokszor vagyok az összeroppanás szélén. Csak a családom miatt tartom magam még, ki tudja meddig. Muszáj pozitívan hozzáállnom, mert a férjem is így érzi azt, hogy érdemes küzdeni, és nem roppan össze. Sajnos ő ráadásul pánikbeteg is, úgyhogy valóban minden teher az én vállamat nyomja. Én vagyok az, aki mindenkit talpon tart.  :) Na nem panaszkodok tovább, örülök, hogy van miért/kiért küzdeni, élni!

    Már nagyon várom, hogy beszéljünk a tanító nénivel. Nagyon jó a hozzáállásuk a "problémás" gyerekekhez. Pozitív dolog, hogy itt a tanítónénik mind kaptak olyan képzést, amivel ezeket a gyerekeket is taníthatják, foglalkozhatnak velük. Rengeteg türelmük van, és nagyon kedvesek. Nem tesznek különbséget  kiváló tanuló és gyengébb között. Igyekeznek mindenkivel a saját szintjének megfelelően foglalkozni.   :)
    Mindenképpen jelentkezem és megírom, hogy mit beszéltünk, miket javasol a tanítónéni.

     





  • B.Ági

    • Nagycsoportos
    • ***
    • Hozzászólások: 579
    Re:Diszlexia, Diszgráfia
    « Válasz #17 Dátum: 2012-02-08 12:57:45 »
    Tudtatok beszélni a Tanító nénivel? Mit mondott?


  • Szilvi81

    • Picibaba-függő
    • ****
    • Hozzászólások: 1570
    Re:Diszlexia, Diszgráfia
    « Válasz #18 Dátum: 2012-02-08 13:04:05 »
    Holnap megyünk! De már nagyon várjuk, kíváncsi vagyok, hogy mit mondanak, mert ott lesz az a csaj is, aki felmérte Nórit.





  • Szilvi81

    • Picibaba-függő
    • ****
    • Hozzászólások: 1570
    Re:Diszlexia, Diszgráfia
    « Válasz #19 Dátum: 2012-02-13 16:32:15 »
    Beszéltünk a tanítónénivel, meg a fejlesztő pedagógussal.

    A jó hír, hogy a diszlexiája szépen fejlődik a Nórinak, az olvasása már nem olyan vonatott, nem téveszt annyit.
    Sajnos a diszgráfiája nem javult, a rövid távú memóriája is gyenge. Egy mondatot nem tud leírni többszöri hallás után sem. Erre mondta a fejlesztő pedagógus, hogy mivel minden héten tanulnak verset, miután Nóri megtanulta, írja le egy füzetbe.  ;D Ez nagyon jó, mert szuper ajándék lehet akár a nagyinak is.
    A ceruzafogása görcsös, így javasolták a gyöngyfűzést, tűbefűzést, apró kézmozgásokat. Kitaláltam, hogy adok Rotringot a Nórinak és akkor talán nem nyomja rá annyira a ceruzát a papírra, mert különben kitörik a hegy. Bejött!  ;D Ma találkozott a férjem a fejlesztőpedagógussal és kérdezte tőle, hogy neki mi a véleménye a Rotringról. Ő is azt mondta, hogy ez egy szuper ötlet.  ;D  Kérdés, hogy a tanítónénik mennyire tolerálják, hogy a gyerek ilyen ceruzát használjon!  :-\

    Röviden, tömören ennyi.

    Ja, közben kiderült, hogy a fejlesztőpedagógus az utcánkban lakik, ismerjük is egymást, a tesója az én öcsém legjobb barátja, csak éppen nem tudtam, hogy mivel foglalkozik.  ;D





  • Adrienn

    • Administrator
    • Fanatikus Picibabás
    • ****
    • Hozzászólások: 7912
    Re:Diszlexia, Diszgráfia
    « Válasz #20 Dátum: 2012-02-16 11:10:56 »
    És nem tudod, hogy milyen gyakorlatokat csináltat mondjuk olvasásra? Léni most tanul olvasni, de csak betűzve megy még neki. Néha szótagol csak. A vicces, hogy ha elolvassuk vele 2-3 alkalommal a szöveget az olvasókönyvben, akkor megjegyzi, és nem felejti el. hetek múlva is tudja, és simán bekamuzza, hogy Ő ilyen folyékonyan olvas. :)
  • B.Ági

    • Nagycsoportos
    • ***
    • Hozzászólások: 579
    Re:Diszlexia, Diszgráfia
    « Válasz #21 Dátum: 2012-02-16 12:45:14 »
    sziasztok!

    Örülök, hogy segítséget kaptok a suliba! Rajtad felbuzdulva mi is elővettük újra a Rotring ceruzát. Tavaly már próbáltuk, de  állandóan törte a hegyét, nem tudott vele írni. Most egész szépen ír már vele (míg rendes ceruzával nagyon rányomja, oldalakkal később is el lehet olvasni, amit írt). Úgyhogy mi is áttérünk szerintem erre. (Nekünk anno azt mondta a tanító néni, hogy "normál" esetben nem támogatja a Rotring használatát, de ha Kornisnak ez segít, akkor írjon vele nyugodtan)

    Rövid távú memória fejlesztésre játszottuk mi azt a játékot, hogy mindenki mond egy szót, majd a következő megismétli az előtte hallottakat, és hozzárak még egyet. A végén egész hosszú füzér lett belőle.

    Adrienn! Nem tudom milyen olvasókönyvből tanul a fiacskád olvasni. Állítólag az Apáczais könyvnek olyan a felépítése, ami ilyen problémáknál segít. Egyébként nagyon ismerős a dolog. Kornél is visszamondja a szövegeket sokszor szóról szóra.

    Viszont a sok mesélésnek meg van az eredménye! Nekünk már van fogalmazás óránk, és olyan fogalmazásokat ír a fiam, hogy csak lesek. Múltkor még a Tanító néni is megkérdezte, hogy ki segített neki, mert ez tuti, hogy nem egyedül írta! Csak ne lenne hozzá ez a fránya helyesírás. Szóról szóra szinte az összes szót át kell vele beszélni. Mit miért és hogyan írunk...


  • Szilvi81

    • Picibaba-függő
    • ****
    • Hozzászólások: 1570
    Re:Diszlexia, Diszgráfia
    « Válasz #22 Dátum: 2012-02-17 11:58:25 »
    Sziasztok!

    Adrienn, a mi lányaink a Játékház és a Játékvár című könyvből tanulnak, ami szótagolva tanítja az olvasást. A játékház 1. oszt.-os könyv a betűk összeolvasását tanítja, apránként. (először 2 betű összeolvasása, aztán 3, stb...) A végén már mondatokat tanulnak összeolvasni.
    A gyakorlatokon egyenlőre csak szavakat olvasnak.

    Ági, a Rotringot a Kamillánál sem engedik, viszont Nórinál nem probléma, tudják, hogy ez segít abban, hogy ne görcsöljön a gyerek! :)
    A memória játék, amit írtál, jó lenne, csak sajnos az én agyam sem tudja az infókat eltárolni, egy helyes kis betegségnek köszönhetően. Azt hiszem, én az 5. szó után elvéreznék.  :(





  • B.Ági

    • Nagycsoportos
    • ***
    • Hozzászólások: 579
    Re:Diszlexia, Diszgráfia
    « Válasz #23 Dátum: 2012-02-17 13:33:51 »
    Ajjaj, mi történt veled?

    Akkor esetleg tudnátok úgy játszani, hogy a 2 gyerek mondja egymás után, és esetleg leírod, hogy ellenőrizni tud...

    Igen, az Apáczais könyv is pont ilyen, nagyon sokáig csak szavakat olvastak. Illetve az elején még azt se mindig. Nagyon sok szótag volt benne.


  • Szilvi81

    • Picibaba-függő
    • ****
    • Hozzászólások: 1570
    Re:Diszlexia, Diszgráfia
    « Válasz #24 Dátum: 2012-02-17 13:42:15 »
    Pjzsmirigyem alulműködik, aminek köszönhetően az agyi működésem is szépen lassan leépül.

    Az úgy megoldható, ha Zolcsi is hagyja.  ;D

    Szeretem az ilyen könyveket, a Mosó Masa mosodája is ilyen.





  • Adrienn

    • Administrator
    • Fanatikus Picibabás
    • ****
    • Hozzászólások: 7912
    Re:Diszlexia, Diszgráfia
    « Válasz #25 Dátum: 2012-02-17 14:34:55 »
    Szilvi! Erre vannak gyógyszerek, nem?
  • Szilvi81

    • Picibaba-függő
    • ****
    • Hozzászólások: 1570
    Re:Diszlexia, Diszgráfia
    « Válasz #26 Dátum: 2012-02-19 15:08:14 »
    Igen Adrienn, kaptam rá gyógyszert, amitől rosszul lettem, ám ezt az orvosom nem hitte el. Jelenleg ott tartok, hogy keresek olyan orvost, aki megfelelően kezel, és nem az a célja, hogy azt a gyógyszert adja el, ami neki többet hoz a konyhára, hanem azt, amelyik segít is a páciensen. Egyébként meg későn lett diagnosztizálva, így már eléggé előrehaladott az állapotom. A memóriámra egyenlőre semmit nem kaptam.
    Sajnos elég nehéz jó orvost találni.





  • sildi05

    • Újszülött
    • Hozzászólások: 4
    Re:Diszlexia, Diszgráfia
    « Válasz #27 Dátum: 2012-02-28 12:06:11 »
    A TANULÁSI ZAVAROK IDEGRENDSZERI OKAI ÉS A LEHETSÉGES MEGOLDÁSOK

    A mentális tevékenységek zöme az un. tudatalattiban zajlik. Ideális esetben ezek az agyi képletek szabadon hozzáférhetők, a feladatot gond nélkül meg tudjuk oldani. De mi történik, ha a stressz blokkolja a feldolgozó központok valamelyikét?

    Agyunk szerkezete nagyon leegyszerűsítve két részből áll.
    Az egyik a szürkeállomány, amely egyrészt az agyunk felszínén található agykérget (kortex), másrészt az agy belső területein elhelyezkedő magokat, a kéreg alatti területeket (szubkortikális magok) alkotja.
    Az agykéreg egyes területeit és a magokat pályák kötik össze, ezt a részt nevezzük fehérállománynak.

    Amikor valamilyen tevékenységet végzünk, akkor agyunk tudatos része, az agykéreg, megfogalmazza a feladatot, a megoldás pedig a tudatalattiban, a szubkortikális régiókban történik. Vagyis a parancsot a tudatos központ adja ki, a végrehajtás pedig nagyrészt az irányításunkon kívül eső területeken zajlik. A feladat típusától függően a feldolgozást az agy más-más része végzi.
    Agyunk mindig a legrövidebb utat választja ahhoz, hogy az ingerület eljusson a megfelelő feldolgozó központba. Ha ez az út valami miatt nem járható, akkor a következő legrövidebbel próbálkozik, és így tovább.

    Ideális esetben, integrált agyműködés esetén:
    - a specifikus agyi funkciók/területek elérhetők,
    - a köztük lévő összeköttetések (pályák) szabadon átjárhatók,
    - és ez az integrált működés stressz-helyzetben is fenntartható.

    Ha valamelyik specifikus agyi funkció blokkolódik, akkor a gondolkodás attól függ, hogy az agy hogyan tudja ezt kompenzálni.
    Pl. egy egyszerű szorzási feladatnál, ha a feldolgozó központ elérhető, és a hozzá vezető pályák is teljesen átjárhatóak, rögtön rávágjuk a megoldást.
    Néhány embernek azonban hosszabban kell gondolkodnia, az ő esetükben valószínűleg valamelyik specifikus agyterület blokkolt, ezért az agy alternatív utat keres, ami egy kis plusz időt igényel.
    Gyakran előfordul, hogy a feladatot egyáltalán nem sikerül megoldani. Ilyenkor általában a számolásért felelős agyközpont, és az alternatív utakat jelentő pályák is blokkoltak.
    Extrém esetben olyan mértékű blokkoltság is kialakulhat, hogy az illető egész életében kerülni fogja az új dolgok megismerését, és minden ilyen szituációt erős stresszként fog megélni.
    Márpedig az életünk során mindig találkozunk új dolgokkal, vagyis a tanulás ebben az értelemben egy életen át tart. Ezért a részképesség zavarok komoly hátrányokat jelenthetnek egész életünkben. Hiszen ha a fontos agyi funkciók közül egy, vagy több blokkolódik, ez meggátol minket abban, hogy bizonyos feladatokat elvégezzünk, és a kihívásokkal megbirkózzunk.
    Létezik egy újszerű kineziológiai módszer, a LEAP Agyintegráció, amely gyors és hatékony megoldás lehet tanulási nehézségek, részképesség zavarok (és számos más probléma) esetén.
    A LEAP egy speciális technikával feltárja és megszünteti az idegsejtek blokkjait. Ezáltal integrálja az agy különböző területeit és pályáit, lehetővé téve a teljes aggyal történő tanulást, észlelést, gondolkodást illetve problémamegoldást.

    Ekkor a tanulással, vagy egyéb feladattal, élethelyzettel kapcsolatos eddig lefelé húzó kudarc-spirál átalakulhat egy felfelé ívelő sikerspirállá, ezáltal helyreáll az önbizalom, javul az önértékelés.

    További információk: www.agyintegracio.hu
    TELEFON: 0620-922-1720
    http://www.facebook.com/AGYINTEGRACIO
  • Szilvi81

    • Picibaba-függő
    • ****
    • Hozzászólások: 1570
    Re:Diszlexia, Diszgráfia
    « Válasz #28 Dátum: 2012-03-29 09:59:43 »
    Tegnap voltam fogadóórán, Nórikám gyönyörűen fejlődik, úgy néz ki, hogy időben el lett kapva a disz. Viszont javasolta a tanító néni is a hallásvizsgálatot.

    Viszont sajnos Kamilla lányomnál is észrevehetőek a diszlexia, diszgráfia jelei.  :( Még nincs nagyon kétségbe esve a tanító néni, de ha így marad, akkor megy ő is egy vizsgálatra.
    Nála a matematika is nehezen megy. El vagyok keseredve, mert ha 80% alatti marad a matek teljesítménye, akkor javasolni fogják, hogy újra járja az első osztályt. Egyenlőre úgy néz ki, hogy javul a matek, mert az utóbbi napokban közel 90%-os dolgozatokat írt.





  • B.Ági

    • Nagycsoportos
    • ***
    • Hozzászólások: 579
    Re:Diszlexia, Diszgráfia
    « Válasz #29 Dátum: 2012-04-25 08:12:48 »
    Szia Szilvi!
    80%-os teljesítmény alatt már ismételtetnek??? Hiszen az a 4-es érdemjegy határa! Azért van ott még 2-es, 3-as osztályzat is, nem???? És hát az ilyen gyerkőcök fejlesztés során hatalmasat tudnak akár egyik hónapról a másikra is változni!

    Képzeljétek, Kornél pl. most kezdett el sokkal szebben olvasni, magyarból pedig végre nem írja össze a szavakat, hanem az esetek 90%-ban szépen tagol! Helyesírásban van még mit javulni, de már az is sokkal jobb, mint év elején volt.

    Voltatok Nórival hallásvizsgálaton? Mit mondtak?


Oldalak: 1 [2] 3

  • PocakkalHétről-hétre
    • Hányadik hétben vagy?
Kölyökpark
Mozgásterápia, okosító torna
Moonshine MFG Hungary
LogiLand.hu Webáruház
Rio Rendezvénykaszinó
Dr. Bátori-Kallós Picibaba.hu Verseny

Adaptive Media